Senaman Ringkas Untuk Kurus


Senaman Ringkas Untuk Kurus

Semua orang nak kurus kan? Termasuk la Cik Jah. Spenjang 31 tahun hidup Cik Jah rasa macam tak pernah kurus je. Haha. Melampau sangat la statement tu. OK. TIPU! Cik Jah start naik badan bila dah kahwin pastu bersalin pulak 2 orang puteri ni. Sejak tu, tak pernah lagi kurus.

.

Cik Jah sekarang berat 62.9 kg (OMG!) dan ketinggian hanya 148cm. Rendah kan?

whatsapp-image-2017-07-27-at-4-43-36-pm-1.jpeg

Disebabkan datang kesedaran untuk hidup secara sihat, Cik Jah sedang berusaha untuk dapatkab balik berat ideal Cik Jah masa belajar dulu. Zaman belajar berat Cik Jah 55kg paling ringan. BMI atas tong je. Ngam-ngam. Kalau tergelincir sikit ke terus masuk kategori OBESITI.

.

Bila dah start balik rutin diet ni, Cik Jah cuba selitkan senaman seminggu paling kurang 2 kali. Kalau dapat buat tiap-tiap hari pun bagus. Takpe. Slow-slow. Bila dah biasa nak buat hari-hari pun boleh.

.

Ok. Meh Cik Jah kongsi cara senaman mudah yang kita boleh buat bagi mereka yang baru mula nak berjinak dengan senaman dan diet sihat.

tips kurus sihat

  1. Aktifkan diri. Kita kena banyak bergerak. Banyakkan berjalan. Teruskan berjalan dan berjalan. Anggap basikal dan motor tidak wujud. Ini senaman paling mudah yang kita boleh buat tanpa perlu menghabiskan wang dan masa.
  2. Sarapan jangan tinggal. Sarapan sangat penting untuk membekalkan tenaga pada tubuh sepanjang hari.
  3. Kurangkan makan dan minum minuman manis. Tapi tambahkan manis dalam senyuman. Baru la nampak lebih manis perwatakan.
  4. Jangan amalkan minuman bergas.
  5. Makan dalam kuantiti yang sedikit tapi kerap. Sebaiknya 6 kali sehari. Pastikan ada 2 heavy meal dalam sehari. Lagi 4 kali tu boleh ambil makanan ringan je.
  6. Makan buah-buahan. Tapi jangan berlebihan. Buah-buahan kan manis.
  7. YOGA. Cik Jah tak pernah beryoga. Haha.
  8. Workout. Tak semestinya nak kena pergi gym atau padang bila nak workout ni. Kat rumah pun boleh la. Cik Jah pun workout kat rumah je. Masak kat dapur dan mengemas rumah pun salah satu cara #supermak workout tau.
  9. Selalu la pantau berat. Tapi jangan sampai obses okey.

Itu antara sedikit tips yang Cik Jah boleh kongsi. Cik Jah nak kongsi juga la macam mana Cik Jah workout di rumah.

.

Sekarang kan teknologi di hujung jari. Kita boleh guna pakai aplikasi YOUTUBE tu. Google je senaman apa yang kita nak. Nanti keluar la berderet-deret cadangan senaman yang sesuai dengan apa yang kita nak. Senang kan?

.

Ni Cik Jah kongsikan salah satu senaman ringkas untuk mereka yang baru nak start workout. Simple je stepnya. Everyone can follow.

.

Bila dah amalkan senaman tu, badan mesti letih dan hilang banyak tenaga. Ha. Cik Jah ada cara nak pastikan badan kekal bertenaga bila bersenam. Kalau korang nak tahu kena tunggu next entri Cik Jah tau.

.

Jangan lupa senaman kalau nak kurus secara sihat dan selamat okey.

 


Dapatkan vitamin shaklee sekarang untuk meningkatkan lagi tahap kesihatan anda, anak anda dan orang kesayangan anda. Hubungi saya untuk mendapatkan set shaklee dengan harga JIMAT.!

*Pertanyaan dan pesanan, boleh hubungi mizah.!

FREE CONSULTATION, AFFORDABLE PRICE,
SID 1256430
Anda tahu apa yang terbaik untuk anda~
SMS / Whatsapp : 019-9591210 (Ct Hamizah)
Email : nuhamizah@yahoo.com.my
Instagram : @cikjah.healthbeauty
Facebook : Ct Hamizah (Trusted Shaklee ID)
Page : Ct Hamizah Official Distributor Shaklee

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s